III. NYELVI TÁBOR

Nyelvi tábor időpontja, helyszíne: 2015.06.23. – 2015.06.28.; Sárospatak, Tengerszem Kemping

Nyelvi tábor résztvevői: 25 fő tanuló és 3 fő szakmai megvalósító

A tábor elsődleges célja a gyerekek angol tudásának fejlesztése volt. A 4 nyelvi alapkészség fejlesztése kiválóan megvalósult a naponta tartott magas óraszámú foglakozások során.

2015. június 23. - 1. nap

Az utazás és a szállás elfoglalása után a próbanyelvvizsga eredményeinek ismertetése következett. A gyerekek nagyon örültek a sikeres alapfokú komplex nyelvvizsgáknak, amelyeket június elején tettek. Ezután ismertettük a tábor programját. Kiadtuk az állandó és előzetes feladatokat és a szókincs átismétlésével előkészítettük a feldolgozandó témakört.

2015. június 24. - 2. nap

A nyelvórákon meghallgattuk a csoportok élvezetes beszámolóját az első napról. A gyerekek csoportokban lelkesen feldolgozták a megadott témakört, majd délután szerepjáték és vita keretében gyakorolták az elsajátított szókincset.

Délutáni programként megtekintettük a sárospataki Rákóczi várat. Élvezettel hallgatták az idegenvezetőt, majd jót játszottak a vár történelmi játszóterén. Vacsora után a gyerekek megírták a naplójukat, valamint nagyon jó hangulatú szülinapi meglepetés disco következett.

2015. június 25. - 3. nap

A reggeli elfogyasztása után az egyre oldottabb hangulatú csoportbeszámolók következtek. A közlekedési eszközök előnyeinek és hátrányainak megbeszélése közben  élénk vita alakult ki a repülés biztonságáról, ugyanakkor a kerékpározás környezetkímélő és egészségmegőrző előnyeit senki nem vitatta. Feladatlapokkal előkészítettük a másnapi sárospataki túravezetést. Az ízletes ebéd után meglepetésként szülinapi tortával köszöntöttük az ünnepeltet. A délutáni foglalkozásokon szituációs játékok keretében gyakorolhatták a gyerekek a jegyvásárlást és az útbaigazítást. Vacsora után megtekintettük az Amerikai szépség című filmet, majd közösen megbeszéltük a filmben látottakat.

2015. június 26. - 4. nap

A délelőtti nyelvi foglalkozás keretében meghallgattuk a beszámolókat. Új ismeretként a gyerekek hivatalos levél írását sajátították el. Gyakorlati alkalmazásként szállásfoglaló e-mailt kellett írniuk, és képeslapot küldeni egy osztálytársuknak.

A délelőtt folyamán került sor a sárospataki városnézésre, ahol a gyerekek nagy élvezettel próbálták ki az angol nyelvű idegenvezetést. Jól végzett munkájuk jutalmaként választhattak maguknak angol nyelvű könyveket, aminek végtelenül örültek.

Délután a végre elérkezett jó idő örömére gyalogtúrát tettünk a Világörökség részeként számon tartott Megyer-hegyi tengerszemhez. A megerőltető gyaloglás ellenére a gyerekeket teljesen elvarázsolta a látvány.

Esti programként megnéztük az Életrevalók című filmet, majd beszélgettünk előítéletekről, barátságról, kiszolgáltatottságról, a fogyatékossággal élő emberekről.

2015. június 27. - 5. nap

Ezen a napon a gyerekek az eddig elsajátított ismereteiket alkalmazhatták az Álomvakáció tervezése közben. A prezentáció során felhívtuk a figyelmüket, hogy a nyelvi eszközök mellett a mimika és a gesztusok, valamint a testbeszéd is nagyon fontos szerepet játszik a megértésben és az élvezetes előadásmódban.

Ebéd után kitörő lelkesedés fogadta igazgató bácsi váratlan megjelenését, aki velünk tartott délután a Végardói strandra. A gyerekek nagyon élvezték a csúszdázást, játékot a medencében, a napozást és a beszélgetést. A strandos programot egy lángos elfogyasztása tette teljessé.

Este vacsora után a tábortűz lángja mellett angol és magyar dalokat énekeltünk.

2015. június 28. - 6. nap

Először meghallgattuk a csoportok beszámolóit az előző napról. Utána nyelvi játékok segítségével felidéztük, átismételtük az elsajátított szókincset. Ezek után mindenki elmondta személyes véleményét a táborban tanultakról, arról, hogy mennyit és miben fejlődött. Beszéltek arról is, hogy melyek voltak számukra a legemlékezetesebb pillanatok.

Összefoglalásként mi is értékeltük a gyerekek munkáját, igyekeztünk mindenkinek személyre szabottan pozitív megerősítést adni.

A szállás átadása után következett a gyerekek által legjobban várt szabadidős program. A sátoraljaújhelyi kalandparkban libegőzéssel és bobozással tölthettek el 3-4 órát.

Hazafelé menet még Tokajban megálltunk.

Összességében egy nagyon jó hangulatú, élvezetes, program dús, tanulmányi szempontból is nagyon hasznos 6 napot töltöttünk együtt a gyerekekkel. Kis társaságunk igazán jó közösséggé kovácsolódott. A nyolcadik év végén rájuk váró alap- illetve középfokú nyelvvizsgára a bátortalanabbak is támogatást kaptak, beszédbátorságot szereztek, prezentációs készségük is sokat fejlődött.